donderdag 23 juni 2011

kleuren met Derwent

wat ik zelf altijd erg fijn vind is als mensen op n blog uitleggen hòe ze dingetjes maken of doen...
dus sja bij deze, ondwer t mom van : hoe doe je dat ?, mijn manier van kleuren met Derwent colour soft potloden.

kleuren met Derwent:

1
watheb je nodig:
*kleurpotloden van Derwent , de colour soft(joh...)
*geurloze terpetine
*een schuurpapiertje
*een of meerdere doezelaars
*een stempelafdrukje
*het papier dat je onder t afdrukje wilt gebruiken.

-zoals je op de foto kan zien heb ik een kleuren staaltje gemaakt waar al mn kleurtjes op staan, dit werkt heel fijn.
gewoon een stukje aquarelpapier nemen en kleine rechthoekjes kleuren tegen de rand aan en de nrs erachterschrijven(ik leg straks uit waar dit handig voor is)

2
nu pak je je kleuren kaart en je kijkt welke kleuren er voorkomen op je papier dat je wilt gebruiken.
op de foto zie je dat nr 450 wel heel mooi bij t groen van t papier past.
3

hier zie je dat ik de randjes van het jurkje heb gekleurd met nr. 450.in princiepe kleur je enkel de randjes.het fijnste is om dit met rondraaiende kleine bewegingen te doen zodat je dalijk goed kunt verdelen.

4

nu ga je de kleur verdelen.dit doe je door met een doezelaar in de geurloze terpetine te dompelen en je doezelaar op een gekleurd stukje neer te zetten. dan weer met kleine ronddraaiende bewegingen de kleur verdelen.

5

dan zoek je de volgende kleur uit. ik zie op deze foto dat nr.130 erg mooi bij t papier past dus kies ik deze voor het schortje! zo ga je door voor elk onderdeel dat je wilt kleuren. je kunt er natuurlijk ook voor kiezen om een kleur terug te laten komen(deze keer heb ik dat ook gedaan met dit afdrukje, nr. 450 heb ik ook gebruikt voor de koksmuts)

6


hier heb ik het schortje en de sokjes ingekleurd met nr. 130.

7

nadat ik het schortje en de sokjes heb bewerkt met de doezelaar begin ik aan het haar, dit vind ik zelf altijd een van de moelijkere dingetjes. ik heb ondekt dat dit het beste gaat door van licht naar donker te werken!
als 1e gebruik ik nr.010, deze verdoezel ik(mooi werkwoord he? zelf bedacht hahah)

8

hier overheen gaat kleur 050
en weer verdoezelen
9



wat accentjes met kleur 510
ook deze worden natuurlijk weer verdoezeld.
10

en als laatste nog wat kleine accentjes met nr.520
11

het haar is klaar:)

12


op deze foto kan je zien hoe ik de wangetjes kleur...
eerst kleur ik de hele huid met nr 570 en op de wangetjes gebruik ik roze( in dit geval nr.200) .
ik vind het t fijnste werken om aan de zijkant een stip te maken met de gekozen kleur, de doezelaar in de terpetine te dopen en dan de kleur op de wangentjes aan te brengen. Zo krijg je niet een berg kleur in een keer!!

13

magnoliaatje klaar...zou je denken...maar nee hoor ik nog niet:)

14
tijd voor wat extra`s. ik heb dit zelf ondekt en vind het erruuug mooi....
- met een iets donkerdere tint maak ik een dun streepje langs de ingekleurde vlakjes en verdoezel deze streepjes naar de binnenkant van de afbeelding.
ook breng ik hier en daar wat schaduw of accentjes aan, zoals de lijntjes op t jurkje.

15

dan krijg je dit als resultaat, ik vindt het zelf veel mooier dan hoe de afbeelding hiervoor was(foto13)

16

als aller, aller laatste breng ik nog wat stipjes op de wangen op , met een witte gel pen .
ik vind het ook vaak leuk om wat liquid pearls te gebruiken(dat zijn die groene parel-stipjes) en soms ook wat glimmende effectjes, hier op t schortje, gedaan met stickels.


*nou dat was m dan...mn 1e uitlegje!!
hopenlijk kunnen jullie iets met mn tips?
vragen en opmerkingen ? graag!!
bedankt voor het kijken en tot snel...
liefs
linn

6 opmerkingen:

  1. hoi meissie
    hartstikke leuk gedaan!!je hebt de smaak te pakken he?
    liefs
    hans

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dus zo doe je dat! Dank je voor de tips. Ik had nog nooit gehoord van terpentine en verdoezelaars bij kleuren. En de accentjes maken het echt af! Heel mooi gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nou je hebt zo duidelijk laten zien hoe je mooi kunt inkleuren, daar kan iedereen wel wat mee lijkt me. Dankjewel!

    Groetjes, Wietske

    BeantwoordenVerwijderen
  4. bedankt voor de goede uitleg.
    hoop nog meer te zien hoe jij dat doet,je kunt nooit genoeg leren.
    hahaha dacht dat ik op de kleuterschool al kleuren had geleerd.
    groetjes roos.

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind jullie reaktie`s heel erg fijn om te lezen!
alvast heel erg bedankt dat je wilt reageren!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...