donderdag 13 september 2012

kaart gemaakt naar aanleiding van een sketch op scrapplezier:)

Hallo lieve volgers,

Op het forum van Scrapplezier(http://forum.scrapplezier.nl/forum) werd er door Astrid een hele leuke sketch geplaatst.
Ik had meteen het idee om n.a.v deze geweldige leuke sketch een vintage kaartje te maken!

De sketch is eigenlijk een sketch voor een LO, maar waarom zou je een LO sketch niet gebruiken voor een kaart?
Ik heb een heel pakket 20 x20 cm kaarten op voorraad, dan is werken met een sketch wel erg fijn want het is een flinke ruimte hoor om te vullen:)

dit is de sketch:
Met deze sketch kan je natuurlijk veel kanten op, als je hem een slag kantelt wordt hij weer heel anders..mogelijkheden genoeg!

Enfin ik maakte een vintage kaart, dit is mijn resultaat:

Herkennen jullie de sketch nog hierin?
 
Ik heb best veel werk aan deze kaart gehad, als eerste heb ik het vintage plaatje gemat
Ik nam een van de 20 x 20 cm en bewerkte de randjes met Distress inkt (tea dye)
Ik sneed een stuk dessin papier iets kleiner dan de kaart, het papier van deze kaart is van Prima Marketing.
De randjes heb ik bewerkt eerst met de distress tool van Tim Holz en daarna met distress inkt (tea dye)
 
Ik laat jullie even dichterbij kijken:
 
Hier zien jullie het vintage plaatje dat ik heb gemat, en verhoogd heb opgeplakt met 3D foam blokjes.
 
Links naast de foto een zelgemaakte rozet die ik heb ik
 eerst gekleurd met distress inkt(vintage photo) daarna bewerkt met perfect pearls mist(cappucino)
de randjes heb ik nog even aangezet met distress inkt(tea dye).
 
Op de rozet heb ik met een handponsje twee bloemetjes gepond en deze op de rozet geplakt, als laatste nog een kleine plakparel van de action.
 
rechts naast de foto 2 rozen van Tilda die ik met de embosspen heb opgebold, in de hartjes heb ik wat stickles diamond gebruikt.


Hier zien jullie het stukje kaart boven het vintage plaatje.

Rechts een tekstje dat ik heb geprint en in de bijpassende kleur heb gemaakt met distress inkt(tea dye)
Op het hoekje van het vintage plaatje zien jullie een vlinder, deze heb ik geknipt uit het restje dat ik overhad nadat ik het dessin papier van Prima op maat had gemaakt.
Ook de vlinder is opgebold met een embosspen

Nog een detail foto , van de linker hoek van de kaart.
Uit een restje van het Prima papier heb ik bloemen geknipt en deze wat meer dimensie gegeven met de embosspen
Hierna heb ik alle bloemen , ook die gedrukt op het papier zitten, een hartje gegeven met een Pearl Maker pen, zo lijken ze net een geheel he?
 
Ik vind de kaart helemaal leuk geworden, ik heb niet veel bloemen toegevoegd, op het papier zaten er al genoeg:)
Ik ben benieuwd wat jullie van deze creatie vinden?
 
Ik ga de sketch vast nog wel eens gebruiken en wie weet..zelfs nog wel eens een keer voor een heuse LO:)
 
heel veel liefs en tot snel,
xox
linn
 

12 opmerkingen:

  1. OOOOOOOHHHHHH en toen moest ik m'n mond met de hand sluiten. Echt Linn, deze vind ik fantimastisch mooi. Echt leuk, zo met zelfgemaakte embellies.
    Knap !!!
    Groetjes, Hilde

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. dank je wel lieve Hilde, ik zit hier helemaal te blozen:)
      ik heb best wat werk aan deze kaart gehad en zie je dat het best meevalt qua groote?
      dank je wel voor je lieve berichtje
      xox
      linn

      Verwijderen
  2. wat een leuke kaart Linn,
    groetjes,
    Wiebine

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prachtige kaart zeg!
    Zoveel om te kijken! Erg leuk gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. dank je Inge , wat een lief berichtje van jou!
      ik wordt er helemaal blij van
      xox
      linn

      Verwijderen
  4. Reacties
    1. thx meis!
      ik ben zelf òòk wel tevreden, fijn dat anderen mijn creatie dan ook leuk vinden hoor:)
      xox
      linn

      Verwijderen
  5. ik vind het een supermooie vintage kaart, leuke details in de bloemetjes, de vlinder, toppie!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. dank je Alida, de bloempjes en de vlinder heb ik uit het restje genipt!
      zonde om anders weg te gooien he?
      xox
      linn

      Verwijderen

Ik vind jullie reaktie`s heel erg fijn om te lezen!
alvast heel erg bedankt dat je wilt reageren!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...