woensdag 10 juli 2013

Fluttering by to say hi & achtergrond techniek

Hallo lieve volgers.

Vandaag wil ik jullie mijn nieuwste kaart laten zien en ik leg meteen uit, zoals beloofd, hoe ik mijn achtergrondjes maak.

Dit is mijn kaart:

 
Een heerlijk zomers kaartje he?
Op het SA forum is op het moment een leuke challenge , met het thema: Fun in the sun..ik heb me laten inspireren door zomerse kleurtjes en deze kaart doet mee in de challenge:)
 
De schattige stempel is van "My favorite things" en heb ik gekleurd met behulp van een water penseel en Distress inkt.
De afbeelding knipte ik uit en plakte deze verhoogd met 3D foam blokjes op mijn achtergrond.
 
 
Ook gebruikte ik wat washi tape, rechts bovenin de kaart en een prachtige vlinder die ik vorige week binnen kreeg.
 
De swirls heb ik gemaakt met een parel pen in brons kleur.
Ik wordt steeds beter in swirls maken trouwens:)
 
Een detail van mijn afbeelding:
 

Het jurkje van het meisje heb ik gestempeld op een papiertje dat ik ook op de kaart heb gebruikt.
Hiervoor stempel je je afbeelding gewoon op dessing papier en knip je het gedeelte uit wat je wilt gebruiken, in dit geval dus het jurkje.
Dit stukje dessing papier plak je dan weer precies op je ingekleurde afbeelding.
 
Deze techniek het papier piecing:)
 
Achter het plaatje zie je een ovaal met een zelfgemaakt achtergrondje.
Ik wil jullie hier even uitleggen hoe ik dat doe.
 
 
1.
 
 
Wat heb je nodig?
-Waterpenseel
-Stempel, afgedrukt op Aquarel papier
-Distress inkt in de kleuren die je wilt gebruiken
-Craft sheet
-water spray bottle, hier kan je ook bv een kleine planten spuit voor gebruiken
-Heat gun
 
 
 
 
2.


 
Eerst kleur ik mijn afbeelding, hiervoor stempel ik de Distress inkt op mijn craftsheet
 
3.
 

Als ik alle kleuren op de sheet heb gestempeld, spray ik de inkten goed nat met de spray bottle
 
4.

nadat ik de afbeelding heb gekleurd heb ik wat inkt over , ik snijd een stuk aquarel papier en leg dit in de inkt, om een mooi effect te krijgen ga ik een klein beetje heen en weer met het papier.
 
Deze laag droog ik met mijn Heat gun
 
5.

Om het effect te krijgen wat ik wil, pak ik met mijn papier nog wat inkt spetters op hier en daar en dit droog ik weer met mijn heat gun.
Deze stap herhaal ik zeker nog 3 keer!
 
6.

Ik vind het mooi om wat lichte plekjes te maken.
Dit doe ik door met mijn spray bottle in mijn hand te sprayen en druppels water op mijn papier te laten spetteren.
Dit droog ik ook weer met mijn heat gun
 
7.

Uiteindelijk is dit achtergrondje mijn resultaat.
Hier kan je zò veel leuks mee doen.
Het voordeel is , als je dit achtergrondje achter je ingekleurde stempel gebruikt..je hebt precies dezelfde kleurtjes als waar je mee kleurde, dus past je gemaakte achtergrond er perfect bij.
 
Ook is het leuk om dit papier te gebruiken als achtergrond vel van een Lay out of kaart.
ik gebruikte een nder stukje voor deze kaart:
 
 
Ik hoop dat jullie iets kunnen met mijn uitlegje, ik kwam er op omdat ik best veel inkt overhad nadat ik een afbeelding gekleurd had!
Zonde om weg te gooien dus verzon ik dit:))
 
Dank jullie weer voor het mee lezen en ik ben snel terug want ..ik heb alweer een Lay out af:)
Ik heb de smaak te pakken geloof ik..
 
Heel veel liefs en
 
Tot snel
xox
Linn
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Ik vind jullie reaktie`s heel erg fijn om te lezen!
alvast heel erg bedankt dat je wilt reageren!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...